FAQ

Pytania i odpowiedzi

Rejestracja i logowanie

W sklepie internetowym RGBDRUK wymagana jest rejestracja i założenie konta, aby złożyć zamówienie. Rejestracja w naszej drukarni nie jest skomplikowana, trzeba wypełnić tylko prosty formularz: https://www.rgbdruk.pl/autoryzacja/zarejestruj

 

Po założeniu konta jest ono od razu aktywne. Zostanie wysłany mail potwierdzający rejestrację.

Jeżeli w ciągu kilku minut od założenia konta na naszej stronie, nie dostałeś maila potwierdzającego rejestrację to prawdopodobne podałeś błędny adres e-mail podczas uzupełniania formularza lub wiadomość trafiła do spamu. Proszę sprawdzić folder ze spamem. W razie problemów prosimy o kontakt telefoniczny: 530 777 585 lub e-mail: zamowienia@rgbdruk.pl

 

Wszystkie dane osobowe są poufne i odpowiednio zabezpieczone. Spełniane są wymogi związane z RODO.

Po zalogowaniu się na swoje konto jest możliwość zmiany hasła, przechodząc do panelu klienta, w zakładkę zmień dane.

W tym przypadku należy wejść w zakładkę logowanie, a następnie wybrać przypomnij hasło.

Składanie zamówień

1. Wybierz produkt, dostosuj parametry, wybierz nakład i tryb realizacji, a następnie Dodaj do koszyka. Produkt zostanie dodany do koszyka, a Ty możesz dalej składać zamówienie klikając w „Kontynuuj zakupy”. Jeśli to już wszystko co chcesz zamówić to wybierz Przejdź do koszyka.

2. W koszyku znajdują się twoje zamówienia. Możesz powielić lub usunąć produkty, oraz wgrać pliki.

3. Następnym krokiem jest wysyłka. Możesz wybrać jeden adres lub wiele, bądź wysyłkę anonimową. Pamiętaj, że adres do wysyłki możesz edytować lub dodać inny w zakładce Książka adresowa. Każdy zamówiony produkt w jednym zamówieniu możesz wysłać na różne adresy.

4. Kolejnym etapem jest płatność. Należy wybrać wystawienie faktury jeżeli jesteś Firmą/Agencją. Tutaj masz możliwość wyboru danych do faktury/paragonu, a także wyboru metody płatności: PayU lub przelew tradycyjny.

5. Na samym dole zostanie wyświetlone podsumowanie koszyka wraz z ceną końcową. Zaznacz checkbox: sprawdziłem wszystkie dane i konfiguracje zamówienia oraz akceptuję regulamin. Jeśli wszystko jest w porządku to kliknij „ZŁÓŻ ZAMÓWIENIE”. Teraz możesz dokonac płatności.

6. Po opłaceni twoje zamówienie trafia do prepress, gdzie nasi graficy sprawdzają czy pliki są poprawnie przygotowany, następnie generują plik soft proof, który wysyłamy do Ciebie.

7. Po zaakceptowaniu plików proof, zamówienie zostaje przekazane do produkcji. Na tym etapie nie ma mozliwości wstrzymania druku, wprowadzania zmian w projekcie i anulowania zamówienia.

Po zalogowaniu się na swoje konto w Panelu klienta w zakładce Zamówienia są widoczne zamówienia oraz ich status.

Każdy produkt ma inny czas realizacji. Przy składaniu zamówienia czas widoczny jest w kolumnie Nakłady. Planowany czas wysyłki zamówienia jest podany w Panelu klienta. Termin realizacji liczony jest od momentu opłacenia zamówienia i akceptacji pliku proof. Jeżeli zamówienie zostało złożone o godzinie 18:00, jego realizacja zaczyna się następnego dnia roboczego.

Nie, ale składając zamówienia można wybrać tryb realizacji standard lub ekspres.

Zamówienia przechodzą trzy etapy: płatności, prepress i produkcja. Gdy zamówienie znajduje się już na etapie produkcji to nie ma możliwości jego anulowania. W przypadku dwóch pierwszych jest to możliwe i nie wiąże się to z dodatkowymi opłatami.

Po złożeniu zamówienia czekamy na opłacenie do 14 dni, po tym czasie zamówienie zostaje anulowane.

Tak, ale musimy otrzymać wcześnie taką informację, ponieważ zamówienia wysyłane poza granice Polski są płatne.

Tak, proszę wysłać zapytanie poprzez formularz kontaktowy: www.rgbdruk.pl/formularz-kontaktowy1/

lub wysyłając e-mail: zamowienia@rgbdruk.pl

Na podanego maila otrzymasz informację czy możemy zrealizować zamówienie oraz przedstawimy wycenę.

Tak, można złożyć zamówienie na wykonanie projektu graficznego:

www.rgbdruk.pl/produkty/pokaz/projekt-graficzny

Wykonujemy dwie propozycje projektu graficznego. Wysyłamy plik przygotowany do druku, a także wizualizację. Po wyborze jednego wprowadzamy trzy zmiany.

 

 

Produkty i usługi

Tak, obsugujemy. Agencje reklamowe, która nawiązuje współpracę z naszą drukarnią otrzymuje rabat na wszystkie zamówienia. Oferujemy łatwy system współpracy, szybką realizację zamówień, anonimową wysyłkę bezpośrednio do klienta, fakturowanie zbiorowe.

Skontaktuj się z nami: zamowienia@rgbdruk.pl

Ustalimy jakie są Państwa oczekiwania i powiemy co możemy zaproponować.

Następnie załóż konto na naszym sklepie on-line: https://www.rgbdruk.pl/autoryzacja/zarejestruj

Pamiętaj wypełniając formularz, na początku zaznacz agencja reklamowa.

Konto w charakterze agencji reklamowej daje szereg możliwości. Między innymi stały i przewidywalny rabat, możliwosć wysyłki anonimowej.

Druk offsetow jest rozwiązaniem niezwykle opłacalnym w przypadku wysokich nakładów, ale nie sprawdza się przy materiałach personalizowanych ponieważ wymaga przygotowania matryc. Wykorzystując tą technologię, jesteśmy w stanie wykonać materiały w kolorystyce niedostępnej dla druku cyfrowego.

Druk w technologii cyfrowej umożliwia wydruk niskich nakładów i wielu wzorów przy zachowaniu tych samych parametrów.

W razie wątpliwości prosimy o kontakt mailowy: zamowienia@rgbdruk.pl 

Doradzimy, która opcja będzie najlepsza dla Ciebie.

Naklejki cięte na wymiar, cięte są na gilotynie do formatu określonego w zamówieniu – mają kształt kwadratowy lub prostokątny, zgodny z wymiarami (szerokość i wysokość) podanymi w zamówieniu.

Naklejki nacinane do kształtu nacinane są przy wykorzystaniu plotera do dowolnego kształtu określonego w projekcie graficznym.

Cięcie na pojedyncze użytki oznacza pocięcie zamówionych przez Państwa naklejek na mniejsze arkusze. Jest to szczególnie wygodne w przypadku zamówień dużej ilości naklejek.

Tak, wykonujemy również zamówienia niestandardowe. Proszę wysłać zapytanie przez formularz: www.rgbdruk.pl/formularz-kontaktowy1/

bądz wiadomość e-mail: zamowienia@rgbdruk.pl

W odpowiedzi na przesłanego maila otrzymasz informację czy jesteśmy w stanie zrealizować nietypowe zamówienie oraz wycenę.

Tak, można złożyć zamówienie na wykonanie projektu graficznego:

www.rgbdruk.pl/produkty/pokaz/projekt-graficzny

Wykonujemy dwie propozycje projektu graficznego. Wysyłamy plik przygotowany do druku, a także wizualizację. Po wyborze jednego wprowadzamy trzy zmiany.

Istnieje możliwość wykonania odpłatnie próbnego wydruku tzw. proofa cyfrowego: www.rgbdruk.pl/produkty/pokaz/arkusze_plano_

 

 

 

Proszę wysłać zapytanie przez formularz: www.rgbdruk.pl/formularz-kontaktowy1/

bądz wiadomość e-mail: zamowienia@rgbdruk.pl

Pod każdym produktem jest opis poszczególnych podłoży. Jeżeli nie jesteś pewny wybranego papieru, zawsze możesz napisać do nas: zamowienia@rgbdruk.pl lub poprzez formularz kontaktowy: www.rgbdruk.pl/formularz-kontaktowy1/

Pomożemy Ci w doborze odpowiedniego papieru.

 

YupoTako Octopus to papier syntetyczny. Posiada mikrossawki, dzięki którym przylega do płaskich powierzchni. Nie zawiera kleju co sprawia, że nie pozostawia na powierzchni żadnych śladów. Jest bardzo łatwy w aplikacji, również łatwo jest go usunąć i umieścić w innym miejscu.

Płatności

Oferujemy szybką płatność PayU lub przelew tradycyjny.

W naszej drukarni nie ma możliwości wyboru przesyłki pobraniowej.

Zamówienia przechodzą trzy etapy: płatności, prepress i produkcja. Gdy zamówienie znajduje się już na etapie produkcji to nie ma możliwości jego anulowania. W przypadku dwóch pierwszych jest to możliwe i nie wiąże się to z dodatkowymi opłatami.

 

Dostawa

Zamówienia wysyłamy do klienta przesyłkami kurierskimi. Aktualnie nie ma możliwości odbioru osobistego.

W zależności od rodzaju produktu, do pakowania zamówień używamy: pudełka kartonowe, folię bąbelkową, papier pakowy, folię stretch lub tuby tekturowe.

Nie. W naszej drukarni wysyłka w jedno miejsce na terenie Polski jest gratis.

Przy zakładaniu konta w naszej drukarni, w formularzu rejestracyjnym wypełnia się rubrykę adres wysyłki i jest on automatycznie wybierany przy zamówieniu. Podczas składania zamówienia istnieje również możliwość podania innego adresu do wysyłki. Na swoim koncie można skonfigurować książkę adresową, wchodząc w Panel klienta w zakładkę Książka adresowa.

Pliki do druku

  • Wymiary

Wymiar netto (po obcięciu) pliku powinien być zgodny ze zleceniem. Wymiar brutto powinien obejmować dodatkowo spady po minimum 3 mm z każdej strony.  Dla przykładu: ulotka o wymiarze docelowym (po obcięciu) 100x50 mm powinna być przygotowana w formacie brutto ze spadami 106x56 mm.

  • Spady

Na spadach muszą znajdować się wszystkie elementy publikacji, które dochodzą do krawędzi bocznych (tła, zdjęcia, linie). Nie należy umieszczać na nich istotnych informacji ponieważ zostaną one odcięte w procesie introligatorskim.

  • Marginesy wewnętrzne

Ze względu na dopuszczalną tolerancję procesu cięcia, istotne elementy publikacji (np. teksty, logo, tytuły, hasła reklamowe itp.) należy umieszczać w odległości min. 4 mm od krawędzi cięcia.

  • Kolorystyka

Wymagany jest tryb koloru CMYK. Jeśli plik będzie w innym trybie kolorów (np. RGB, Pantone itp.) to zostaną one automatycznie zmienione przez system na tryb CMYK (mogą występować różnice kolorystyczne).

  • Rozdzielczość bitmap

Rozdzielczość bitmap powinna wynosić minimum 300 DPI.

  • Tekst w kolorze czarnym

Tekst w kolorze czarnym powinien składać się wyłącznie ze 100% koloru. Należy unikać tekstu w kolorach szarości. Tekst w kolorze 100% K będzie równy, a jego krawędzie nie będą poszarpane.

  • Format pliku

Zaleca się zapis pliku do formatu PDF/X-1a 2001. Format ten jest określany jako standard poligraficzny. Zmniejsza ryzyko błędów przy RIPOWANIU plików.

  • Kroje pisma

Wszystkie fonty użyte w pliku powinny być zamienione na krzywe, wtedy krój pisma nie ulegnie zmianie. Należy unikać czcionek mało czytelnych. Minimalny stopień pisma drukowanego więcej niż jednym kolorem lub w kontrze wynosi: dla krojów jednoelementowych 8 pkt a dla krojów dwuelementowych 10 pkt.

  • Strony publikacji

Awers i rewers może znajdować się w jednym pliku produkcyjnym (jako pdf dwustronicowy), bądź w dwóch osobnych plikach. Prosimy nie dokonywać własnych montaży na arkuszu.

  • Lakier UV / Hotstamping / Tłoczenie

W wypadku publikacji, w których ma być coś dodane w wybranych miejscach, do pracy należy dołączyć maskę na te miejsca, jako osobny plik w kolorze black 100%.

Przy pracach personalizowanych jak np. zaproszenia projekt musi zawierać oddzielnie awers i personalizowane rewersy. Czyli dwa pdf w tym jeden wielostronicowy z personalizacją.

  • Minimalne dopuszczalne nasycenie kolorów

Dla linii i kratek o grubości 0,1 pkt = 100%K, natomiast dla linii i kratek o grubości 0,3 pkt i więcej = od 20%K do 100%K.

  • Arkusze plano

Istnieje możliwość zamówienia arkuszy plano. W tym przypadku drukarnia świadczy tylko usługę druku
i przekazuje klientowi arkusze do dalszej samodzielnej obróbki. W tym przypadku obowiązują inne warunki. Plik pdf należy zmontować wg własnych potrzeb: impozycja, linie cięcia, pasery itp.
W przypadku dodawania paserów, powinny one mieć kolor identyczny jak kolorystyka grafiki. Np.: jeśli kolorystyka grafiki będzie 4+1 (CMYK+black), a pasery z obu stron będą w CMYK, to skalkulowany zostanie koszt druku 4+4.

  •  Wydruk z białym kolorem

Projekt do druku z kolorem białym powinien być przygotowany w programie wektorowym. Po przygotowaniu grafiki do druku w CMYK należy utworzyć nową warstwę o nazwie „White” i na niej umieścić elementy, które mają być białe lub poddrukowane białą farbą podkładową.

 

Projekt do druku z kolorem białym powinien być przygotowany w programie wektorowym. Po przygotowaniu grafiki do druku w CMYK należy utworzyć nową warstwę o nazwie „White” i na niej umieścić elementy, które mają być białe lub poddrukowane białą farbą podkładową. Elementy, z których złożony będzie projekt, powinny mieć zadany kolor specjalny o nazwie „White”.

Zdjęcia powinny mieć rozdzielczość minimum 300 dpi (pikseli na cal). W przypadku grafiki na wydrukach wielkoformatowych np. billboardach dopuszczalne są niższe rozdzielczości.

Pliki do druku powinny być zapisane do formatu PDF, AI, EPS, CDR lub TIFF.

W projektach zoprawą klejoną okładki należy zmontować uwzględniając grubość grzbietu (wielkość tę podaje drukarnia). W projekcie PDF strony powinny zawierać następujące elementy:

  •  jedna strona powinna zawierać: IV okładkę, grzbiet, I okładkę,
  • druga strona: II okładkę, przerwę na grzbiet, III okładkę,
  • środek należy przygotować w jednym, wielostronicowym pliku PDF.

Dla prac typu książka lub broszura – okładka i środek powinny być zapisane w oddzielnych wielostronicowych pdf-ach.

Reklamacje

Reklamację składamy logując się na swoje konto, następnie wybieramy panel klienta, zamówienia zrealizowane. Rozwijamy zamówienie (niebieska strzałka po prawej stronie), a w następnej kolejności rozwijamy reklamowany produkt (niebieska strzałka po prawej stronie). Tam klikamy w czerwony napis (po lewej stronie) złóż reklamację. Pamiętaj, aby opisać jaki jest problem.

 

 

Reklamacje należy złożyć nie później niż w 2 dniu od dnia otrzymania zamówionego towaru. Po tym okresie reklamacje nie będą rozpatrywane.

Reklamacje będą rozpatrywane w terminie 14 dni od dostarczonego wadliwego towaru.

Wszelkie reklamacje kolorystyczne będą rozpatrywane na podstawie pliku soft proof, który jest zawsze przesyłany do klienta do akceptacji przed drukiem.

Jeżeli nie jesteś pewny jak wyjdą kolory na twoim wydruku właściwym zalecamy zamówienie proof cyfrowy, aby mieć pewność, że kolory są odpowiednie: https://www.rgbdruk.pl/produkty/pokaz/arkusze_plano_

Pamiętajmy, że kolory wyświetlane na ekranie są w trybie kolorystycznym RGB, a drukowane są w trybie CMYK. Po przekonwertowaniu pliku przygotowanego w trybie kolorystycznym RGB do trybu CMYK, może zdarzyć się, że kolorystyka będzie znacznie różniła się.

Słownik czyli co jest co w poligrafii

Kolorystykę CMYK (C - Cyan, M - Magenta, Y - Yellow, K - blacK) zapisujemy zestawem cyfr, gdzie każda cyfra oznacza jedną ze stron arkusza papieru:

  • 4/4 - oznacza druk pełnokolorowy obustronnie.
  • 4/0 - oznacza druk pełnokolorowy jednostronnie.
  • 4/1 oznacza druk pełnokolorowy jednostronnie + druk jednym kolorem.
  • 1/0 CMYKO - oznacza jednostronny zadruk jednym z kolorów z palety CMYK + Orange.
  • 2/0 CMYKO - oznacza druk jednostronny dwoma kolorami z palety CMYK + Orange.
  • 5/0 - druk jednostronny kolorami z palety CMYK oraz kolorem białym.
  • 1/0 White - druk kolorem białym.
  • 2/2 - pierwsza i druga strona zadrukowane w dwóch kolorach
  • 2/0 - pierwsza strona zadrukowana w dwóch kolorach, a druga strona bez zadruku.

Gramatura papieru to oznaczenie gęstości papieru -  ilość gramów na m2.

Np. kartka papieru w formacie A4 o gramaturze 80g oznacza to, że jedna kartka papieru biurowego ma gramaturę 80 gram na metr kwadratowy.

Papier kredowy (gładki, lekko śliski) jest najczęściej stosowanym podłożem w poligrafii. To biały papier dwustronnie powleczony w opcji matowej (mat) lub błyszczącej (gloss). To od ciebie zależy na jakim efekcie najbardziej ci zależy. Należy pamiętać, że kredy matowe są grubsze i sztywniejsze od błyszczącej w tej samej gramaturze. Nie jest to odpowiedni papier do ponownego zadrukowania, a także pisanie po nim może sprawiać trudności.

Papier Offsetowy to biały, niepowlekany, matowy, o nieco chropowatej powierzchni papier. Charakteryzuje się łatwością przyjmowania tuszu co sprawia, że świetnie się po nim pisze.

Spad drukarski to obszar druku, który wychodzi poza krawędź linii cięcia. Spad gwarantuje, że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi po przycięciu arkusza. Wielkość spadu może być różna od 3 do 5 mm, jednak zależy to od techniki druku i od rodzaju drukowanego produktu.

CMYK jest to paleta barw która jest wykorzystywana w druku. CMYK oznacza: C – Cyan, M – Magenta, Y – Yellow, K – Black. Wszystkie inne kolory z palety kolorystycznej CMYK pochodzą przez ich łącznie. Aby uzyskać kolor czerwony łączone są kolory M i Y.

 

RGB to paleta barw używana na monitorach urządzeń elektronicznych. Powstały w oparciu o właściwości odbiorcze ludzkiego oka. RGB oznacza: R – red, G - green i B - blue.

 

W palecie tej kolory oznaczone są konkretnymi numerami. Kolory są jednolite, nie w wyniku mieszania farb drukarskich podczas nanoszenia druku na powierzchnię, lecz już wcześniej.

Kolory Pantone znajdują zastosowanie w przypadkach, gdy bardzo istotne jest dokładne odwzorowanie koloru, np. w drukach korporacyjnych. Zastosowanie koloru z wzornika Pantone daje pewność, że kolor wydruku będzie dokładnie taki sam bez względu na to gdzie zostanie wydrukowany, i bez względu na to jakie maszyny i farby drukarskie zostaną użyte.

Paleta Pantone pozwoli na druk kolorów pastelowych, neonowych i metalicznych, czego w kolorystyce CMYK nie jesteśmy w stanie osiągnąć.

Lakier wybiórczy UV (lakier punktowy lub selektywny) to ulachetnienie, które nadaje lśniący i połyskujący akcent wybranym elementom. Może zostać położony dla podkreślenia detali takich jak nazwa firmy lub logo. Nadaje drukowanym materiałom elegancki i ekskluzywny wygląd.

 


Proof cyfrowy to próbny wydruk odwzorowujący w możliwie maksymalny sposób kolory projektu graficznego. 

Zalety:

  • pozwala na poznanie efektów końcowych stworzonego projektu graficznego zanim powstanie właściwy wydruk.
  • umożliwia sprawdzenie kolorystyki. Kolory na ekranie różnią się od tych, które uzyskamy na wydruku. Ekrany emitują kolorystykę RGB, podczas gdy drukuje się w systemie CMYK.
  • pozwala na skorygowanie ewentualnych błędów w grafice i w części tekstowej.

Nasza drukarnia zawsze przesyła do klienta soft proof do akceptacji przed drukiem. To plik produkcyjny, który przechodzi weryfikację techniczną, czyli czy plik jest przygotowany poprawnie wg. wytycznych drukarni, a także czy jest zgodny z parametrami  zamówienia. Na jego podstawie klient może zadecydować, czy zwalnia pliki do produkcji, czy wymagają one jeszcze poprawek.

Nie znalazłeś odpowiedzi?